Kiropraktika može pomoći na brojne načine i kod raznih bolesti.

0
5645

Kiropraktika je alternativna opcija liječenja koja je postala vrlo raširena i često se koristi. Ove godine su milijuni ljudi u cijelom svijetu posjetili ordinaciju kiropraktičara da im pomogne zbog bolova i bolesti, a najčešće zbog bolova u leđima.

Ovaj način liječenja nije nov – učenja o kiropraktici su zapisana još u vrijeme drevne grčke civilizacije. To znanje je ponovno oživjelo u zdravstvenom svijetu krajem 19. stoljeća i popularnost mu je od tada samo rasla.
Svaki kiropraktičar ima različitu teoriju i sustav vjerovanja o tome kako čitava procedura funkcionira, stoga je bitno provjeriti da li se osjećate ugodno kod svog kiropraktičara i imate li  povjerenja u njega.

Kiropraktika se može upotrijebiti na bilo kome i može pomoći na brojne načine i kod raznih bolesti. Ona podučava da se tijelo samo može izliječiti ako je pravilno ustrojeno, a polazi se od toga da je naše zdravlje jako povezano sa tjelesnom strukturom i njegovim funkcijama, počevši od pravilnog držanja kralježnice do drugih dijelova tijela.

Kiropraktičari koriste manualnu tehniku te nakon pregleda i dijagnoze liječe pacijente. Koristeći brojne pokrete, poravnavaju kralježnicu i druge zglobove.  Kiropraktičari imaju široko dijagnostičko znanje i vještine te vam mogu preporučiti terapeutske i rehabilitacijske vježbe, kao i savjetovati vas o načinu prehrane i življenja.

Kiropraktika se fokusira na poremećaje muskuloskeletalnog i živčanog sustava i utjecaj tih poremećaja na sveopće zdravlje. Najčešće se koristi za liječenje lokomotornih i funkcionalnih tegoba kao što su bolovi u vratu i ramenima popraćeni napetošću i bolovima u mišićima te smanjenom pokretljivošću, glavobolje povezane s disfunkcijom vratne kralježnice, osjećaj škripanja u vratu, neuralgični bolovi u rukama ili nogama, diskopatija, išijas i lumbago.

Najčešća terapeutska procedura koju rade kiropraktičari poznata je pod nazivom “kiropraktičko poravnavanje”. Svrha ovog je vraćanje mobilnosti zglobovima ručno koristeći kotroliranu silu na zglobove koji su postali hipomobilni ili im je kretanje ograničeno, kao rezultat ozljede tkiva. Ozljedu tkiva može uzrokovati neka nezgoda ili kretnja poput nepravilnog podizanja teških objekata ili ponavljajući stres, poput dugotrajnog sjedenja u lošem položaju i sa nepravilnim držanjem kralježnice. U svakom slučaju oštećeno tkivo je izloženo nizu fizičkih i kemijskih promjena koje mogu uzrokovati upalu, bol i ograničene funkcije osobe koja je ozlijeđena. Manipulacija ili poravnavanje zahvaćenih zglobova i tkiva vraća mobilnost, olakšavajući tako bol i ukočenost mišića, te omogučavajući tkivu da ozdravi.

Trzajne povrede vrata s popratnim simptomima kao što su bolna i smanjena pokretljivost, glavobolje, mučnine i vrtoglavice vrlo se uspješno tretiraju kiropkratikom. Problemi nepravilna držanja poput skolioze ili kifoze, te bolna stanja pri sjedenju, stajanju ili dizanju također se tretiraju kiropraktikom. Kod svih navedenih tegoba se radi o poremećenoj funkciji, a doktori kiropraktike usko su specijalizirani u otkrivanju i korigiranju poremećene funkcije kralježnice i zglobova ekstremiteta.

Kiropraktičko poravnavanje rijetko uzrokuje nelagodu. Pa ipak, pacijenti ponekad osjećaju blagu upalu ili bol nakon liječenja (kao i nakon određenih vježbi) koja obično nestaje za 12 do 48 sati.

U mnogim slučajevima, poput bolova u donjem dijelu leđa, kiropraktika predstavlja primarnu metodu liječenja. Kod drugih medicinskih stanja, kiropraktika može biti komplementarna ili pomoćna metoda liječenja, koja olakšava muskuloskeletalne aspekte povezane sa nekim stanjem.

Za vašeg prvog posjeta, kiropraktičar će vas pitati o vašoj povijesti bolesti i trenutnom zdravstvenom stanju. Također će vas fizički pregledati i odabrati najbolji tretman za vaše stanje te vas obavijestiti u kojim slučajevima je kiropraktika primjenjiva, a u kojima nije. Kako bi se dobili željeni rezultati mogu se koristiti razne tehnike, te se mogu kombinirati sa drugim netradicionalnim oblicima liječenja. To uključuje mobilizaciju, korištenje topline i leda, akupunkturu, homeopatiju i magnetsku terapiju.

Ako želite probati alternativu tradicionalnom medicinskom liječenju, koja dokazano djeluje, pitajte liječnika za više informacija o kiropraktici. No, prije nego se date u ruke kiropraktičaru, svakako provjerite da li ima licencu, jer ravnanje kostiju (osobito kralježnice) može biti opasno, ako osoba koja to radi nema potrebno znanje i nije uvježbana.